tirsdag den 26. april 2016

På tur i Danmark #1

Samsø og Stevns klint i bededagsferien


Jeg har været på vidunderligt dejlige Samsø for første gange i mit liv. Jeg har tilbragt 3,5 dag i familiens selskab med at kigge på øen og slappe af et det sommerhus vi havde lejet ved Maarup havn hvorfra man kunne spadsere lige ud i de flotte Nordsamske overdrevsbakker, hvor alting var lige på nippet til at spring ud i fuld flor. Sikke en skønherlig ø som bestemt er mere værd end et engangsbesøg.

Hvorfor har jeg ikke været på Samsø noget før?

Hmm det er ikke til at vide, men øjj hvor skal jeg bare tilbage, og næste gang gerne med en cykel.

Samsø er en overskuelig cykle-ø med bløde bakker og meget kort mellem de små hyggelige landsbyer.

Jeg lader billederne tale for sig selv:









...og så var jeg en tur på Stevns klint. Stevns klint er lige blevet udpeget til at være på UNESCO's verdensarvsliste og da jeg heller aldrig havde været dér synes jeg at jeg måtte forbi og kigge på de vilde kalkklinter.

Det giver lidt et historisk sus at stå og kigge på lagene af kalk og flint som døde dyr i havene for ufatteligt mange år siden har aflejret på havbunden.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar