onsdag den 14. februar 2018

Nemme undertrøjer til småbørn

Så kom baby til verden og det har lige taget lidt tid at finde sig til rette og få overskud til at blogge løs igen. Det kan godt tænkes at der fremover kommer til at gå lidt længere mellem indlæggene og at de lugter lidt meget af børn.
Det er ikke fordi jeg ligger på den lade side, jeg har faktisk fin tid til små strikke- og hækleprojekter når datteren min tager sin middagslur, men lige det der med at få taget billeder og skrevet om kreationerne tager mere tid end jeg pt har til rådighed.

Her kommer så det første indlæg efter fødslen.

de to undertrøjer er lige store, den grønne har blot
været brugt en par timer inden billedet blev taget
Søg på “Filcolana” og “ Gustav” så dukker opskriften op på disse nemme undertrøjer strikket udelukkende i ribstrik frem.
Jeg har som altid strikket i Arwetta strømpegarn på pind 3.5.
De er meget nemme, der er ingen dikkedare med knapper osv. bagefter, man skal blot væbne sig med tålmodighed da ribstrik i den samme farve 24 cm i streg, kan godt blive en anelse kedeligt.
Ribstrikket er dog et stort plus og gør at undertrøjen nemt kan udvides og komme ud over det store barnehoved, og samtidig sidder godt og tæt til kroppen.

Jeg har strikket to til min datter i den mindste str. og én i størrelsen større som dog i øjeblikket er udlånt til hendes fætter og derfor har jeg ikke billeder af den.







Opskrifterne starter i str. 80 og et derfor meget for store til spædbørn i alderen 0-4 mdr, men her kan de snildt bruges som vest i stedet over en body.

undertrøjen fungerer fint som vest


Ingen kommentarer:

Send en kommentar