fredag den 25. maj 2018

Firkantet kurv til ophæng

Puttesceancen her i hjemmet er blevet kørt ind med nusseklud, sovedyr, sang og bog.
Til disse remedier krævedes der noget opbevaring af bog, klude og bamse tæt på sengen og jeg har derfor hæklet en lille firkantet kurv, der kan hænges på siden af tremmesengen.


Ned i kurven passer godnathistorien, guide til putteritaulet med interegreret sanghæfte samt nusseklud og til dels soveelefanten.

Kurven er hæklet i den sidste rest Zpagetti garn i mit lager  med inspiration af Tante tråds opskrifter på regtangulære kurve. Jeg har dog kun skævet til opskriften da min kurv skulle være  meget smallere og desuden højere i ryggen.

Til bunden har jeg slået 15 lm op og efterfølgende hæklet 4 omgange fm.
Op ad siderne har jeg hæklet i halve stangmasker. (9 runder for at være helt præcis)
Bagsiden er forlænget med 4 rækker fm. I den næstsidste række har jeg lavet tre luftmasker over to masker for at lave hullerne til ophæng.



Godnat min skat

Jeg har lavet en lille bog hvori putteritualet er beskrevet. og hvori de sange vi synger for vores datter står skrevet.
Så kan mormor og farmor også putte i den rigtige rækkefølge når det engang bliver aktuelt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar