fredag den 22. maj 2015

Strikket pandebånd

Mønsterstrikket og dobbeltlaget


Der kom ikke til at gå ret lang tid fra jeg strikkede møghætten (se hér) til jeg igen måtte lege med det snoede mønster. 

Til dette pandebånd har jeg dog strikket 3 r, 3vr og til min undren er mønstret snoet den modsatte vej end på møghætten, jeg kan ikke helt gennemskue om det er en tilfældighed.

Jeg har genbrugt idéen med at lave et pandebånd der kan vendes, men denne gang har jeg holdt mig til at arbejde i kontrastfarver. Brugeren kan enten vælge et blåt pandebånd med en tynd orange stribe eller et bånd med en mere halv-halv fordeling af farverne.



Pandebåndet er strikket i strømpegarn og strikket som et rør på rundpind str 3. Derefter er det lagt dobbelt for at opnå bedre isolering. 
Jeg har blot syet det sammen i enderne og vedtaget at det er fint at kunne se stingene.
Jeg slog 133 m op ligesom til møghætten.

Noter:
Møghætten har allerede udvidet sig en del fordi min far ville prøve den. Lilla er nemlig lige hans farve, så han havde svært ved at holde nallerne for sig selv. 
Jeg er lidt spændt på om pandebåndet vil udvide sig lige så meget med tiden, men jeg håber lidt på at det kan holde formen bedre fordi det er lagt dobbelt.
Jeg har tænkt at jeg fremover nok skal ned på 127 eller 121 masker, for at huerne passer mit hoved (str. 56), men så skal jeg have fat i en mindre rundpind. Den rundpind jeg strikker på nu passer lige til de 133 masker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar