lørdag den 11. juni 2016

Pimpet sommerhat

Jeg skal til bryllup i dag og har fundet en fin kjole der passer til både vielsen og receptionen.
For at gøre lidt ekstra ud af det og for at skærme min sarte hud mod solen har jeg pimpet en gammel sommerhat jeg husker at have købt for år tilbage, netop i håb om at få gjort noget ved den, så den ville kunne bruges til sommerfester anno 2015.

Hatten let og luftigt i sit udseende og for stor til mit hoved så jeg må snævre den ind med to silkebånd.


Jeg startede med at tage hatten på og binde det hvide bånd omkring hovedet, så jeg vidste at hatten passede. Derefter syede jeg med små bitte sting båndet fast til hatten, med sting både for oven og forneden i båndet.
Jeg har undladt at sy de sidste 5-7 cm inden knuden i nakken, så den kan løsnes og bindes om.
Det blå bånd fik samme behandling.

Derefter løsnede jeg begge bånd og bandt dem sammen i en samlet knude, klippede enderne skrå og fæstnede båndene fladt ned til hatteskyggen.


Til sidst fandt jeg lidt pynt (filt-kugler og et blad fra en kunstig blomst) som jeg syede på  lidt bag ved højre øre.

Når jeg tager hatten på hovedet sidder en perfekt omkring mit hoved og båndet strammer lige netop så meget at skyggen bølger fint.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar