mandag den 22. juni 2015

Ankelsokker til mænd

Mænd er hver eneste sommer kilden til irritation, fordi de ikke vil gå i sandaler. Får man dem mod forventning til at tage sandaler på, så skal det absolut være med tennissokker i! som af uransagelige årsager når op til midt på skinnebenet. Suk.

Jeg har valgt at låne et billede fra denne blog: http://tattavkvinnene.blogg.no/
Jeg håber ikke, at jeg er den eneste der harcelerer over dette mandefænomen, og når man brokker sig skal man også komme med en løsning.
Som sagt, så gjort:

Strikkede ankelsokker.  


Jeg synes til og med, at jeg har argumenterne i orden:
1. De er flottere end tennissokker (ikke til diskussion) og de er naturligvis überfede at flashe i sandalerne.
2. De er knap så synlige over skokanten, underbenet vil få mere sol og man slipper for det der blege nedre stykke af underbenet.


Voila, godt ser det ud på min mandemodel!



Det praktiske.
Sokkerne er strikket i strømpegarn og jeg har blot fulgt den sædvanlige sokkeopskrift, blot uden at strikke skaftet. Ribkanten for oven er 6 runder bred og jeg strikkede 3 runder ret inden jeg begyndte på hælen.
Sokkerne er 27 cm lange fra hæl til tå og passer en str. 42-43. Jeg har strikket med 64 masker og taget 32 fra til hæl.

Hvem ville ikke være misundelig? Min flotte model beholdt i hvert fald sokkerne efter fotoshootet

1 kommentar:

  1. Ha ha. Elsker humoren og selve projektet i dette indlæg! Skønt!

    SvarSlet