tirsdag den 14. oktober 2014

Ren Strikke-Pral

Hvordan kan man luske sig til at vise flotte ting man har strikket før bloggen startede? Jeg synes det er lidt snyd, men ved at starte på en ny ting i samme bolgade og så vise forgængerne frem, synes jeg næsten det holder vand.
Hvis du ikke gider se mig prale af mine forrige kreationer så stop med at læse nu...



Jeg er gået i gang med at strikke en trøje og har indtil videre strikket ribben og 5 runder af første farve. Det bliver ikke en stor vamset trøje, da jeg strikker i strømpegarn så den bliver lidt mere tynd i stoffet, men stadig er dejlig varm.
Alle trøjerne er strikket med raglan-indtagning ved ærmerne.
Mine praletrøjer er også strikket i strømpegarn og jeg strikker enten rundpind 2,5 eller 3.
men jeg lader tøjerne tale for sig selv og de præsenteres i den rækkefølge jeg har strikket dem:

1. Trøje: Tre farver. Dette er min første trøje strikket i strømpegarn og bærer præg af at jeg prøvede mig frem undervejs. den sidder derfor meget tæt til kroppen og på ærmerne. Lukning i laglan-indtagningen er med knapper som godt kan knappes op. Ingen snyd hér. Den grønne stribe er 18 runder bred og den sennepsgule er 8 runder.



2. Trøje er en kjole: To farver, én til selve kjolen og én til indersiden af ribkanterne. Jeg har strikket dobbelt perlestrik over brystet og ved kjolekanten i et forsøg på at efterligne mønstret fra sømandstrøjerne. Der er en enkelt knap ved venstre skulder, hvor jeg havde store overvejelser over om knappen skulle være en sømandsknap eller en fjollet knap. Ærmerne er trekvartlange, og halsen har en bred udskæring, så kravebenet kan ses, hvilket jeg synes, er elegant, og selve kjolen sidder meget kropsnært og er lårkort. Jeg er ked af at billederne af de ensfarvede trøjer er blevet så uskarpe, men det er pokkers svært at tage billeder af ensfarvet strik.



3. Trøje: Én farve: I denne trøje har jeg forsøgt at gør looket mere poset så der er mere plads i kroppen og på ærmerne. Dette har jeg gjort ved at tage omkring 20 masker ud i runderne lige efter ribben på kroppen og 8 masker i ærmerne. På ærmerne fortsætter jeg med at tage ud i hele ærmets længde. Halsen på denne trøje er blevet meget stor, det ser flot ud, men det er svært at have en bluse indenunder uden det kan ses.



4. Trøje: Ti farvers multioplevelse. En ca.-opskrift på trøjen ligger på min venindens blog hvor jeg i foråret fik lov at gæsteblogge inden jeg startede mig egen blog. Her blev min eneste justering - bortset fra farvevalget - fra forrige trøje, at lave halsen mindre.



5. Trøje: Min nye trøje, jeg netop er startet på. Planen er at den bliver i tre farver (de tre på billedet). Den skal være brun på bærestykket og på ærmerne og blå og fesengrøn på maven. Derudover er planen at den skal være højhalset og der skal være en knaprække i venstre side som er lodret og derfor ikke følger raglan-indtagningen. Jeg laver selvfølgelig et indlæg når den er færdig om nogle måneder.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar