tirsdag den 7. oktober 2014

Hæklet computerbeskyttelse

Jeg har hæklet et cover til en computer med målene 22x32 cm. Coveret er udført i Arwetta strømpegarn, der er lagt dobbelt, og jeg har brugt nål str. 4.5. Coveret er hæklet udelukkende i fastmasker.
Jeg blev inspireret til udseendet efter have surfet lidt rundt i googles billedvisninger af 'laptop sleeves' og har derefter modificeret et til min egen smag.

Jeg slog 86 masker op og hæklede rundt og rundt.
For ca. hver 13-15 runde, har jeg skiftet den ene af de to snore ud med en ny farve så mønstret fremkommer: først to blå, så en blå og en grøn, så to grønne, så en grøn og en blå og så to blå igen osv. til jeg nåede en længde på 34 cm. derefter syede jeg den sammen i bunden



Jeg sluttede toppen/indgangen af med at hækle en gul runde fm efterfulgt af endnu en gul runde hæklet i krebsemasker. Krebsemasker giver en fin afslutning, men det er svært lige at forklare hvordan krebsemasker hækles, så drops har lavet en helt vild god og pædagogisk video af teknikken. Den kan ses hér.



I bunden på indersiden har jeg  monteret en lang lap fyldt ud med et langt stykke pladevat. Dette er gjort for at give coveret polstring, så computeren er beskyttet mod stød, selvom man kommer til at sætte sin taske lidt uforsigtigt fra sig.



Jeg var lidt i tvivl om, hvordan jeg skulle lave lukningen af selve coveret. Om det skulle være med lynlås, med klap er foldes ned over indgangen, med trykknapper eller med rigtige knapper. Hver metode ville give en fin afslutning med meget forskellige udtryk.
Jeg endte på knapper og efter at have syet dem på synes jeg de ligende øjnene på et dyr. Jeg har derfor også hæklet et næb som lige skal syes på, så modtageren af coveret får en ugle som han har ønsket sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar