torsdag den 10. marts 2016

Fra stofrester til 'han' og 'hun' -muleposer

Genbrugs-syprojekt #2



Forside
Når jeg syr, ender jeg tit med mange små fjollede stykker stof, der på den ene side er for små til at kunne sy noget nyt af, men alligevel er for store til, at jeg med god samvittighed kan smide dem ud. Jeg er nok ikke den eneste, der har det sådan, vil jeg tro.
Jeg har et helt lille lager af afklippede strimler stof med alle mulige og umulige former.
Man ved jo aldrig om de ville kunne bruges til noget en dag.
og hov..... den dag var i dag.

Flower Power
Jeg har på ingen måde opfundet den dybe tallerken, jeg her bare forlagt de fleste af mine muleposer, og derfor tænkte jeg at det var på tide at få lavet nogle nye.
Min veninde med bloggen: hjemmelavet-ananas, har designet et hav af herlige muleposer og har sågar også lavet en fin en til mig en gang. Jeg tænkte at det så yderst nemt ud og at man bare kan gå amok i sjovt designs og lade sig inspirere af alverdens motiver fra bøger, naturen, fantasien osv.

Jeg elsker muleposer fordi det er flotte og fordi de kan genbruges i det uendelige. 
Muleposer er desuden en mega god måde at undgå plastikposer på. 
Føj jeg hader plastik. Der er alt for meget plastik spredt ud over jordens overflade, som forurener og skader dyr. 
og så er det altså en ren fornøjelse at stå i Matas eller på apoteket og nægte at tage imod de der små gnallede poser,som man ikke ved hvad man efterfølgende kan bruge dem til og sige: "Næ, jeg vil ikke have din pose af plast, der er ingen grund til at dele mere plastik rundt i verden, jeg har en FED mulepose af STOF".

Hval der hader plastik




Muleposer kan designes så de er vidunderligt personlige og man kan f.eks. bruge dem som gaveposer og som en del af gaven som modtageren kan bruge igen og igen. 
- Så hermed er der slået et slag for at undgå noget af al den plastik jorden skal trækkes med.

Jeg er startet blidt ud med en mulepose til mandige mænd med et mandigt motiv af stofrester der forestiller en hval der spiser en ubåd.
og en mulepose til en finket dame der godt kan lide farver, blomsterranker og romantik (mig).


bagside
Begge poser er lavet af stofrester jeg havde liggende tilovers fra andre projekter og billederne er lavet af disse her små stykker stof jeg vidste jeg en dag ville kunne bruge til noget.
Jeg har brugt farvet sytråd til at zigzagge blomsterstilken og teksten 'Love' samt havets bølger.

Poserne er ca. 35 cm brede  og 45 cm dybe og hanken er 30 cm lang så den kan nå over skulderen




1 kommentar:

  1. Flotte applikationer! Jeg elsker hvalen, den har et skømt ansigtsudtryk...

    SvarSlet