torsdag den 10. november 2016

Brombærsnaps


Brombærbuskene bugnede af brombær tidligere på sæsonen og jeg har plukket brombær til det stod mig ud af ørene.
STORE, sorte, bløde, smagfulde, saftige brombær.


Når man laver snaps på brombær fyldes bærene på et glas med stor halsåbning så de alkoholiserede bær kan komme ud igen når de har afgivet deres smag og suget alkohol til sig.

Bærene dækkes med en smagsneutral snaps eller vodka og 2-3 spsk. fulde rørsukker.

Snapsen skal stå og trække smag ud af bærene i mellem 2 og 3 måneder.
Min snaps har sået fra 16. august til 5 november, altså godt 2 måneder og 3 uger.
Jeg har smagt på den undervejs for at kunne stoppe når jeg synes den havde den rigtige smag. Her efter 2 måneder og 3 uger smager snapsen ikke ret meget af sprit og brombærsmagen træder fint frem.

Snapsen skal nu lagre i minimum 2 måneder inden den drikkes.

Jeg har hældt den på en fin flaske, men endnu ikke filtreret den. Den skal først filtreret når den skal drikkes om 2 måneder.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar