lørdag den 7. oktober 2017

Hæklet kaninrangle

Der må en rangle til.
...og denne kanin har et ret herligt ansigtsudtryk som jeg havde svært ved at stå for. Måtte lige hækle et par stykker i forskellige farver, og så er der jo til et par barselsgaver foruden til min egen lille trold.



Opskriften er fra bloggen Bebakrea, se hér. og jeg har her i indlægget valgt at krydre med lidt billeder af processen.

Kaninen hækles udelukkende i bomuld.. Der skal bruges to farver og en smule hvid til øjet. Det er sjovt at det er blevet populært at lave rangler/ bamser med et stort hvidt øje og et lille sort øje. I hæklebogen Lutter Løkker af Jeanette Bøgelund Bentzen er der også to eksempler på rangler med dette øje-design.
Kaniner er fyldt med vat fra de billige IKEA-puder.
Rangleboksen, der er kommet ned i maven på dyret, er købt i den lokale stofforretning til ca. 15 kr.


Den hvide runde dims er en rangleboks.



Efter to kaniner fandt jeg ud af at det er langt nemmere at sy og øjne og næse på inden kaninen stoppes ud med fyld. Dvs. stop efter runde 37 og sy ansigt på før du stopper kaninen.
Jeg eksperimenterede også med at hækle ørerne på, men uden det store held. Jeg tænkte blot de ville sidde bedre fast, hvis de var hæklet på, for jeg forudser lidt at kaninørene skal kunne modstå den kærlige behandling fra et barn uden at dratte af.



Jeg brugte projektet til at øve mig i at lave en magisk ring som opstart, noget der tidligere ikke har optaget mig ret meget, men jeg blev helt god til det til sidst. Til 4 kaninbamser skal der laves 20 magiske ringe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar