torsdag den 15. oktober 2015

Hæklet sovedukke

Jeg har ikke tjekket hvor tæt jeg er på originalen,
 men jeg kan godt lide resultatet.
Maja Hansen som har lavet bøgerne om 'Hæklede dyr' og 'Flere hæklede dyr' osv, har også lave en bog om hæklede dukker og jeg har set et billede af noget hun kalder en 'sovedukke'. Det er en dukke med lukkede øjne og jeg forestiller mig at den er lavet til børn til at putte med i sengen når de skal sove. Jeg har kun set den på et billede og har ikke haft fingre i bogen, så min sovedukke er lavet ud fra hukommelsen fra et enkelt kig på et billede og det jeg kunne huske, hvilket var: korte ben, en lang krop med striber, en hængende nathue og lukkede øjne.
Det resulterede i denne dukke med smilende øjne.

Benene og armene er fyldt ud med soyabønner og kroppen fyldt med vat. Det giver lidt forskelligt at føle på, for den barnlige modtager af dukken. Nathuen er uden fyld så den kan hænge. Dukken er ca. 40 cm lang når huen er strukket ud. Den er hæklet i bomuldsgarn på nål nr. 3,5, og øjnene er syet på i hånden efterfølgende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar