torsdag den 19. november 2015

Flere finurlige fantasidyr

Hæklede smådyr #2

Inspireret af Peddersen og Findus' univers har jeg hæklet to smådyr som jeg ikke ved hvad er, men som er vældig søde.
Den ene ligner en mellemting mellem en rotte og en hund, den anden er bare gakket.
Jeg har forsøgt at omdanne mit spisebord til noget Peddersen ville have kunnet lide og stillet dyrene op så de kunne drikke kaffe. 

Jeg forestiller mig at der hjemme hos Peddersen godt kan være lavet
 en anordning ala to stole oven  på hinanden, så Findus kan sidde med ved bordet.

Det ideelle ville have været kaffekopper på underkop og en Madam blå kaffekande,
men jeg måtte nøjes med disse fæle brune kopper

Hunde-rotten

Den gakkede
Nu mangler jeg bare et barn eller en barnlig sjæl der vil tage mod sådan en lille fyr, for de begynder så småt at hobe sig op herhjemme.

Dyrene er hæklet på nål 4 i økologisk bomuldsgarn, det er fyldt ud med vat, ben og ører er hæklet for sig og syet på efterfølgende, ellers er krop, hoved og hale hæklet i et stræk.
Dyrene er hæklet udelukkende i fastmasker med undtagelse af Den Gakkedes striber, der er hæklet i halve og hele stangmasker for at gøre dem bedre på ryggen end på maven.
Øjne og mund er syet på i hånden efter dyrene var fyldt ud ud.

Jeg har ikke nogen opskrift, dyrene tog bare form undervejs i processen, jeg pillede op og hæklede om nogle gange for at få det bedste udtryk frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar