fredag den 6. november 2015

Sommerbukser til voksne

Jeg har kastet mig ud i at sy tøj til mig selv. Jeg er ikke god til det med mønstre så jeg bruger bare mig selv som model når jeg syr.


Jeg ville gerne lave et bar løstsiddende posede buskser, man kan hygge rundt i om sommeren og være fuld af farver, jeg tænker de sagtens kan gå til hverdag og fest med en ensfarvet neutral top til.
Jeg faldt over dette stof  stofbutikken i byen, som jeg ikke kunne stå for, fordi det både var lidt retro-herligt og med blomster.
Jeg kan godt lide bukser man bare trækker på, og hver der ikke er noget med lynlås og knapper og som sidder behageligt om maven, eller helt nede på hofterne, men jeg synes til gengæld også at en rynkekant med elastik omkring maven kan blive lidt for meget til den barnlige side.



Foran
Derfor har jeg lavet den løsning på mine bukser at jeg foran har lavet et skærf-agtigt stykke som går ned i en spids midtfor. På dette skærf har jeg syet stoffet fast med plisseringer for at bukserne blev løse omkring benene.

Bagpå har jeg lavet to løbegnage til elastikker, ligeledes syet ind i et skærf som jeg lavede ca. 24 cm for langt, bagpå kommer der så denne rynkeeffekt når elastikkerne trækker stoffet sammen.
Når det bare er bagpå, synes jeg ikke der er så slemt og barnligt.
Bukserne er vide i benene og med elastik i den nederste kant, så kan de hives op og sidde fast omkring knæene, når man skal soppe eller gå i højt vådt græs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar