mandag den 23. maj 2016

Et skilt til havelågen

Teksten er: 20 SARA, det er nemt at se ik'?

Maj kommer vist kun til at handle om kolonihave og mere kolonihave.
Det er også nu der skal arbejdes, hvis jeg skal nå at få plantet, så der er afgrøder at høste til sommer og til efteråret.

Min have skal dog også have et personligt præg og mens jeg går og venter på at få lov til at stille et skur op (jeg skal have lov af kommunen fordi huset skal stå tæt på et gravhøj der ligger på kolonihaveforeningens grund), bygger jeg andre ting der kan give noget personlighed.

Haven har ingen havelåge, men jeg har indtil nu sat to stolper op og hængt en snor på imellem dem med et hjemmelavet skilt dinglende i midten. Min have har nr. 20.

Skiltet har jeg lavet ved at tegne en skitse på papir, klippe den ud og overføre tegningen til et stykke af en træfinerplade (den samme finérplade som jeg også brugte til girafhovedet til min toiletrulleholder, ser hér).
Da jeg gerne ville have en ramme omkring tal og bogstaver borede jeg huller i alle de 'mellemrum' hvor træet skulle saves væk.

En del knofedt og flere dage senere havde jeg fået savet alle 'mellemrummene' ud.






Jeg malede skiltet i en grundfarve både bagpå og foran og gik derefter i gang med at male en tegning.
Jeg har malet lilla syrener og gule kurveblomster da det pt. er de blomster der er i haven til at give lidt anden farve end grøn.



Et lille tip til dem der går i gang selv.
Jeg blev meget klogere hvordan det ville være smart at placere hullerne og jeg kan anbefale at hvis ikke bøjlen i saven er stor nok er det en fordel at bore hullerne så tæt på kanten som muligt og evt. bore flere huller i de 'mellemrun' der ligger ind mod midten.
På den måde kan man sparre tid og bandeord fordi saven ikke hele tiden støder mod kanten og ikke kan komme videre og man må finde alternative måder at få savet et hul ud på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar