lørdag den 23. august 2014

Gamle bøjler, nyt liv

Jeg fandt disse træbøjler i storskrald den anden dag. Jeg kan godt lide bøjler med beklædning, det gør dem så fine bløde og retro at se på, og så kan man selv designe udseendet. Den beklædning de havde var i stof eller strikket og noget mølædt så jeg hæklede nyt tøj til dem i strømpegarn.


Strømpegarn er mit foretrukne garnmateriale til de fleste af mine projekter fordi man kan få strømpegarn i så mange fine farver og fordi garnet er mægtig slidstærkt. Desuden behøver jeg ikke gå at huske på om jeg nu har garn i samme tykkelse ol. derhjemme når jeg lige falder over noget i byen. Jeg ved at det meste passer til en pind 2.5-3.




Jeg valgte at hækle nyt 'tøj' til bøjlerne
i stedet for at strikke fordi det er besværligt at strikke så små
rør på strømpepinde (16 masker i alt) og alternativet er at
strikke et fladt stykke som så skal syes på, hvilket giver en
grim syning på langs af bøjlen. Ved at hækle to rør skulle der
kun syes en lille smule på midten af bøjlen.
Jeg har hæklet med nål 3.5.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar