onsdag den 27. august 2014

Sofapuder vol. 1

Jeg kommer til at lave tre hvis ikke flere indlæg om sofa-pynte-puder. Det bliver tre forskellige slags og derfor giver det mening at de får et indlæg hver.


Enkle puder med inderbetræk


Mine oprindelige to sofa-pynte-puder var blevet triste
og trætte i betrækket og trængte til en opstrammer.
For at slippe for at sy lynlås, knapper eller bendler i
puderne for at lukke fyldet inde, syede jeg i stedet et
inderbetræk i ensfarvet lagenstof, som jeg syede helt
sammen så det ikke kan tages af.




Derefter syede jeg et yderbetræk i farvet lidt kraftigere stof i hhv. æblemønstret stof og babyfløjl som ikke kan lukkes i bunden men blot er en cm længere end jeg ville have syet dem hvis de skulle have haft en lynlås el.

Jeg håber på at de holder sig pæne selvom de bliver nøflet rundt med i sofaen og at fyldet - ikke som tidligere - bliver træls at se på når det stikker lidt ud for neden.

Puderne er i sin tid købt i Ikea og er fyldt med klumpet vat i et fnuldret grimt gennemsigtigt betræk. Den lille med æblemænstret måler 45x45 cm og den store i babyfløjl måler 55x55 cm og jeg har syet betrækkene ca 5 cm for små for at gøre pude-looket mere rundt og blødt.

Tip:
Betrækket kan nemt skiftes og det tager jo ingen tid at sy et nyt yderbetræk. 
Evt. en god idé at sy flere betræk så der kan skiftes efter årstiderne.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar