torsdag den 25. december 2014

Hæklede Suttesnore

Min kusine skal snart have en lille pige og i julegave til det nye skud på stammen valgte jeg at hækle tre suttesnore i bomuldsgarn.
Det er ikke specielt originalt at hækle suttesnore, det er der tusindvis af andre der også blogger om, men jeg har forsøgt at være original i designet idet jeg har lavet en velcro-klap i den ene ende så klemmen der skal hæfte til babytøjet kan skiftes fra den ene snor til den anden og evt. matche babytøjet e.l.





Jeg valgte at lave tre, da jeg startede med den turkise og pludselig blev i tvivl om det ville falde i god jord at lave en blå til en pige. Derfor lavede jeg to mere, en  neutral hvid og gul, og en der er to farver af lilla. så er der i hvert fald taget højde for alle typer af forældre tænker jeg :-). Klemmen til tøjet er grøn med en mariehøne på, så den dur også til både piger og drenge og den er købt i en garnforretning.







Det praktiske:
Suttesnorene er 20-23 cm lange og løkken i enden er lavet af luftmasker. Den lilla og den blå suttesnor er hæklet i fm. Jeg har slået 6 fm op og hæklet frem og tilbage til længden passede.
Den hvide og gule suttesnor er hæklet på den lange led. Jeg har slået 60 lm op og hæklet en stgm i hver lm - først på den ene side og derefter på den anden side af disse lm. Til sidst har jeg lavet den gule kant rundt i fm.
Velcrohæftningen er syet på i hånden, det er pokkers svært i sy i velcro og jeg synes det er svært at få rigig pænt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar